Bandentesten Dunlop Sport Maxx RT 2:
2024
ÖAMTC
215/55 R17
aanbevolen
-
TCS
215/55 R17
aanbevolen
-
Sport Auto
215/40 R18
aanbevolen
-
ADAC
215/55 R17
ruim voldoende
-
2023
Gute Fahrt
235/35 R19
goed
-
Auto Bild
225/45 R18
goed
-
2022
Auto Bild
215/55 R17
goed
-
2021
ÖAMTC
225/50 R17
aanbevolen
-
TCS
225/50 R17
aanbevolen
-
ADAC
225/50 R17
ruim voldoende
-
2020
Auto Bild
245/45 R18
ruim voldoende
-
2019
Gute Fahrt
225/40 R18
zeergoed
-
Auto Bild
225/45 R17
goed
-
2017
Auto, Motor und Sport
245/45 R18
voldoende
-
Auto Bild Sportcars
235/35 R19
ruim voldoende
-
Auto Bild
245/40 R18
goed
-
Auto Bild
235/35 R19
ruim voldoende
-
2016
Sport Auto
205/55 R16
bijzonderlijk aanbevolen
2
Auto Zeitung
225/45 R17
bijzonderlijk aanbevolen
3
de schaal:
Hoogste
laagste
Dunlop SP Sport Maxx RT 2 is de opvolger van Dunlop SP Sport Maxx RT die uiterst populair is onder autorijders en specialisten, verantwoordelijk voor bandentests. In vergelijking met het oudere model is Dunlop SP Sport Maxx RT 2 meer stabiel, verslijt langzamer en reageert met nauwkeurigheid op bewegingen van het stuurwiel.
Met elk volgend model van de sportserie bewijst Dunlop dat het een van 's werelds grootste specialisten in de sportbanden is. Het is voldoende om naar de opinies over de SP Sport Maxx banden te kijken, de testresultaten te lezen en checken door welke automerken ze worden gekozen, daaruit volgt dat de Dunlop Sport banden een zeer populaire oplossing zijn. Ook bij het model van Dunlop Sp Sport Maxx RT 2 kunt u rekenen met het hoogste niveau van het grip , nauwkeurig en snel manoeuvre, langzaam slijtage en verlaagd brandstofverbruik in de sportwagen.
Bij het ontwerpen van Dunlop SP Sport Maxx RT 2 werd de producent door de nieuwste ontwikkeling van asymmetrisch loopvlak geïnspireerd. Alleen op deze manier kan een model ontstaan dat aan de verwachtingen van de fans van sportauto's voldoet.
Brede groeven op centrale plaatsen van de band zorgen met succes ervoor dat de auto gemakkelijk de weggen met water en modder kan rijden. Asymmetrisch loopvlakpatroon staat borg dat zelfs de bochten met grote snelheid bij regen veilig worden gereden.
Asymmetrische constructie van het loopvlak is nog om een andere reden perfect geschikt voor auto's met sportief karakter – het is meest duurzaam loopvlakpatroon. Aangezien meer dynamische rijstijl is het een onschatbaar voordeel. De duurzaamheid van Dunlop SP Sport Maxx RT 2 hangt van de gehele constructie van de band af. De al in de ontwerpfase gehanteerde behandelingen veroorzaken dat in vergelijking met de oude banden van deze serie dit model door verlaagde rolweerstand wordt gekenmerkt en draagt tot een lager brandstofverbruik bij. Behalve ideale prestaties in bochten (ook bij regen) en duurzaamheid bieden Dunlop SP Sport Maxx RT 2 banden hoog rijcomfort aan.