Bandentesten Continental ContiPremiumContact 2:
2011
ADAC
175/65 R14
goed
1
ADAC
195/65 R15
goed
-
de schaal:
Hoogste
laagste
Continental ContiPremiumContact 2 is gebaseerd op innovatieve technologie van 3D groeven. Het gebruik van deze innovatieve oplossing op het loopvlak verkort de remweg en de remtijd zowel op nat als ook op droog wegdek. Nieuwe 3-D groeven garanderen efficiënte waterafvoer, wat voor een zeer hoge weerstand tegen aquaplaning zorgt. Bovendien geeft de 3-D-technologie meer stabiliteit aan de band. ContiPremiumContact 2 is bestendig tegen vervormingen, wat het rijcomfort en bestuurbaarheid positief beïnvloedt. De voordelen van dit model zijn o.a. korte remweg op droog en nat wegdek en perfecte grip ongeacht de toestand van het wegdek.
Continental is een Duits bedrijf dat bijna 150 banden op de markt levert. Dankzij systematische en consistente ontwikkeling van moderne technologieën, is het tegenwoordig de vierde grootste bandenproducent ter wereld. Interessant genoeg was Continental het eerste bedrijf dat een computer voor tomografische onderzoekingen in hun R&D centrum in Hannover hebben geïnstalleerd om het onderzoek en werken aan de prototypen van banden te optimaliseren. Het aanbod van het Duitse bedrijf omvat banden voor personenauto’s, Vans, 4x4 en SUV, vrachtwagens en specialistische banden.
Technische gegevens:
Continental ContiPremiumContact 2 Zomer band wordt beschouwd als Premium klasse klasse, dat wil zeggen, gekenmerkt door moderne technologie en maximale prestaties.
Nu bekijkt u banden in de maat 215/40 R17.
De band is momenteel verkrijgbaar in maten tussen 14 tot 18 inch.
Aanvullende parameters van band
-
Band met een versterkte constructie (beter bestand is tegen belastingen dan het standaard model).
-
Band met een velgrand bescherming (de markering van deze banden is afhankelijk van de producent)
Het is de band met volgende indexen:
Snelheidsindex Y
- maximale snelheid waarmee u op deze band kunt rijden 300 km/h.
Lastindex 87 -
de maximale belasting deze band kunt nemen is 545 kg.