Bandentesten Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2:
2018
Auto Bild Sportcars
245/30 R20
uitstekend
2
2015
Auto Zeitung
255/40 R18
uitstekend
-
Auto Bild Sportcars
255/35 R19
uitstekend
3
2014
Auto Bild Sportcars
255/40 R19
goed
2
2013
Sport Auto
225/40 R18
bijzonderlijk aanbevolen
3
ADAC
225/45 R17
goed
2
2012
Gute Fahrt
225/40 R18
goed
-
2011
Auto Zeitung
225/45 R17
bijzonderlijk aanbevolen
2
de schaal:
Hoogste
laagste
Model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 is de premium band die perfecte parameters zelfs voor de veeleisende autorijders aanbiedt. Het model is bestemd voor personenauto's, sportauto's en auto's met een sportief karakter en een groot vermogen.
Op de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 banden is een asymmetrisch geoptimaliseerd loopvlak toegepast dat volledige controle over de auto zelfs bij grote snelheden laat behouden. Het model wordt gekenmerkt door vast contact met het wegdek en grotere contactoppervlakte waardoor de volledige mogelijkheden van de auto's met sterke motors wordt gebruikt zonder angst dat de controle over de auto wordt verloren. Het extra voordeel van de banden is modern loopvlakpatroon dat slip op nat wegdek voorkomt. Effectieve waterafvoer van de bandoppervlakte beïnvloedt aanzienlijk het voorkomen van het risico van aquaplaning. Dankzij deze oplossingen garanderen Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 banden zeker en veilig rijden onder elke omstandigheid.
Het extra voordeel van dit model zijn verbeteringen die akoestisch comfort bij het rijden verzekeren. Voor de productie van de banden wordt een geavanceerd rubbermengsel gebruikt dat efficiënt de remweg en remtijd verkort. Nog een voordeel van de Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 is, dat men van snel en dynamisch rijden als ook van veilig en indien nodig van efficiënt remmen genieten kan. De banden zijn ook dankzij de constructie duurzaam en zorgen voor vermindering van het brandstofverbruik.
Het model Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 is niet alleen een hoogkwalitatieve premium band maar ook een praktische oplossing die een lange gebruiksperiode bij tegelijk hoge prestaties en een opmerkelijk laag brandstofverbruik garandeert. De Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 banden werden in het verleden voor races bv. NASCAR of Formule 1 gebruikt wat over hun technologische ontwikkelingen bewijst en de waarden en parameters benadrukt die vertrouwenswaard zijn.
In 1839 heeft Charles Goodyear de technologie voor productie van rubber ontwikkeld. Vijf jaar later heeft ook de methode voor vulkaniseren van rubber geoctrooieerd. Hij is in 1860 gestorven maar Frank Seiberling heeft besloten om de herinnering aan deze uitvinder niet te verliezen en met zijn naam de door hem in 1898 opgerichte firma te benoemen. Goodyear was actief niet alleen met productie van banden maar ook andere rubberen materialen. Interessant is ook het feit dat de firma altijd met motorsport was verbonden. De deelnemers van de races hebben veel titels in verschillende competities precies met de Goodyear banden gewonnen. Tot de Amerikaanse onderneming Goodyear behoren tegenwoordig zulke merken: Dębica, Sava, Fulda en Dunlop.