Bandentesten Nexen N'Blue HD:
2014
ADAC
195/65 R15
ruim voldoende
-
2013
ADAC
185/60 R15
voldoende
-
de schaal:
Hoogste
laagste
De band Nexen N’Blue HD is een milieuvriendelijk product. Dit komt allemaal dankzij de moderne technologieën die bij het ontwerp van dit bandenmodel zijn toegepast.
Het materiaal, waarvan de band geproduceerd wordt, verminderd de rolweerstanden en beperkte dus aanzienlijk het brandstofverbruik en de uitstoot van schadelijke substanties in de atmosfeer. Een van de grootste voordelen van dit bandenmodel is het geavanceerd asymmetrisch loopvlak die uitstekend in de bochten werkt bij hoge snelheden.
Een zeer sterk voordeel van dit bandenmodel zijn de geweldige prestaties op een nat wegdek. De band is zeer bestendig tegen aquaplaning, d.w.z. het verlies van grip op een natte oppervlakte.
Ze toont dan nog altijd geweldige prestaties en een korte remweg.
De ontwerpers van de band hebben haar voorzien van prestaties die in het bijzonder voor de Europese wegen geschikt zijn. De toepassing bij het ontwerp van de band van een stijve buitenste nok en een simpele rib biedt veiligheid en comfort aan de bestuurders die een meer dynamische rijstijl liefhebben.
Nexen N'Blue HD is het bandenmodel, dat als de originele uitrusting wordt gekozen voor automodellen als Skoda Octavia en Volkswagen Polo. Deze keuze vormt het perfecte bewijs, dat dit product zelfs aan het hoogste eisen van bestuurders voldoet.
Nexen is een Koreaans economische klasse bandmerk, dat de activiteiten in 1942 heeft begonnen. Momenteel heeft het bedrijf meer dan 2000 werknemers in dienst en exporteert haar producten naar markten van meer dan 120 landen over de hele wereld.
De naam Nexen is een combinatie van twee woorden: next (“volgende”) en century (“eeuw”). Dit zal het doel van het bedrijf weergeven, dus het creëren van moderne producten, die voldoen aan de behoeften van elke bestuurder. Het bedrijft zorgt voor de producten niet alleen op gebied van de prestaties en het rijcomfort, maar ook met het oog op hun milieuvriendelijk karakter.