Nankang AS 1 is een band ontworpen speciaal voor het dagelijkse rijden. Het werkt uitstekend zowel op een droog alsook op een nat wegdek. Het is voorzien van een modern, asymmetrisch loopvlak, dat voor geode waterafvoer en hoge grip zorgt. De efficiënte verspreiding van water helpt ook het risico van aquaplaning aanzienlijk te verminderen en het rijden is zekerder en veiliger. Het loopvlak heeft twee gedeelten en het zorgt niet alleen maar voor prestaties tijdens regenachtig weer: de binnenkant van het loopvlak bestaat uit strepen met gekartelde randen en een centrale randinsnijding. Dat zorgt voor goede communicatie tussen het stuurwiel de wielen, ook tijdens het rijden op een oneffen wegdek.
De bescherming tegen glijden is ook toe te schrijven aan de boogachtige groeven die zich op de buitenkant van de band bevinden, als ook aan de brede randkanalen. Het model is gebaseerd op een modern rubbermengsel dat met silica verbindingen is verrijkt. Het is daardoor licht en duurzaam, wat ook voor betere rijeigenschappen van Nankang AS 1 zorgt. Ook de bestendigheid van de band tegen mechanische beschadigingen is vergroot en zijn levensduur is verlengd. Het loopvlak verslijt gelijkmatig, waardoor het model volle prestaties garandeert gedurende de gehele levensduur van de band, zonder dat je zorgen moet maken over geleidelijk verlies van rijparameters. Bovendien is het rijden met Nankang AS 1 meer comfortabel dankzij een verlaagd geluidsniveau. Het laatste was mogelijk dankzij de constructie van het loopvlak - het dempt geluiden die tijdens het werken van Nankang AS 1 ontstaan.
Nankang is een Taiwans merk dat zich in productie van banden van de economische klasse specialiseert. Deze klasse biedt de combinatie van verstandige prijs en universele prestaties aan. Het begin van het bedrijf dateert uit jaren 30 van de 20ste eeuw, toen de eerste rubberfabrieken in Taiwan werden gebouwd. Echter, het merk van Nankang is pas aan het begin van jaren 50 ontstaan en het heeft zeer snel waardering en vertrouwen van klanten gewonnen. Aan het begin waren de meerderheid van de klanten autorijders uit Azië, later heeft het bedrijf expansie begonnen naar verdere landen. Tegenwoordig kunnen we banden van dit merk in meer dan 100 landen over de wereld kopen.