Het loopvlak met een asymmetrische vorm, met diepe en brede groef die het water afvoert, is gemaakt volgens de technologie Active CornerGrip met speciaal ontworpen componenten - silica en een mengsel van polymeren, haren en nano-roet. Het eerste component zit binnen het loopvlak en zorgt voor hoge grip, zelfs op nat wegdek en reduceert ook aquaplaning. Het andere mengsel met innovatieve samenstelling en uitstekende eigenschappen optimaliseert de tractie-eigenschappen van de band, die vooral bijzonder belangrijk zijn in bochten. Beide ingrediënten neutraliseren de trillingen en zorgen ervoor dat de band bijzonder stil is en de rolweerstand biedt comfort en rijveiligheid onder bijna alle omstandigheden.
Volledig uitgewerkt loopvlak en nauwkeurig gebalanceerde banden worden door veel producenten van luxe auto’s opgemerkt en de modellen Cayman en Boxster van Porsche zijn uitgerust met de Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV AT . Het andere element van het loopvlak dat het contact met het wegdek optimaliseert, zorgt voor bereiken van hogere snelheden op elk wegdek. Door de toegepaste technologie wordt de controle over het voertuig vergroot, zelfs in scherpe bochten. Door gelijkmatige drukverdeling op de banden, vooral bij hogere snelheden, ontstaat maximaal contact met de weg wat bij hoge snelheden bijzonder belangrijk is voor een veilige rit.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV AT zijn banden van hoge kwaliteit die door specialisten van wereldklasse ontwikkeld worden, waarna ze onafhankelijke tests ondergaan, bijvoorbeeld de Oostenrijkse ÖAMTC, de Stiftung Warentest in Duitsland en testen van onafhankelijke organisatie in Lapland in Finland.
De firma Goodyear is al meer dan 100 jaar actief op de markt en heeft als eerste afneembare banden geproduceerd. Op dit moment is het bedrijf de op twee na grootste bandenproducent. Het bedrijf is innovatief, technologisch geavanceerd en gaat geen uitdaging uit de weg. De banden kennen een hoge kwaliteit, aantrekkelijke prijs en veelzijdigheid, waardoor ze op een trouwe klantenkring kunnen rekenen.