Band voldoet aan de eisen van de Europese Unie voor winterbanden.
Het heeft het 3PMSF-symbool (Three Peak Mountain Flake), dat wordt toegekend na het grondig testen van een bepaald model op sneeuwgrip.
Dębica Frigo SUV 2 is het nieuwste model van winterband van de budgetklasse, vervaardigd met het oog op de bestuurders van grotere wagens van SUV type, en met 4x4 aandrijving. Band is verkrijgbaar in maten van 17-18 inch.
Reisveiligheid en reiscomfort, alsook verlengde duurzaamheid, zijn de voornaamste principes van de ontwerpers die hebben zich voorgenomen het door chauffeurs gewardeerd model Dębica Frigo SUV te perfectioneren.
Het directioneel loopvlak doet het uitstekend in moeilijke winterse weersomstandigheden. Massieve blokken bijten zich in de sneeuw, en diepe groeven voeren het water en sneeuwmodder op de perfecte wijze af. Dankzij dergelijke bouw, is het gedrag van een band voorspelbaar, zelfs in onvoorspelbare omstandigheden, waardoor u volledige controle over uw voertuig kunt behouden.
Vestevigde constructie is bestand tegen het gewicht van een auto en mechanische schade. Drukpunten van de band op en wegdek zijn geoptimaliseerd om nog betere tractie te behalen, ongeacht de omstandigheden op de weg. Het rubbermengsel is relatief zacht, zodat de band bestand is tegen lage temperaturen.
Dębica Frigo SUV 2 betekend bestuurzekerheid en verlengde duurzaamheid, verkrijgbaar tegen een aantrekkelijke prijs.
De wortels van het Pools merk Dębica reiken tot het jaar 1939. In maart van het genoemde jaar is eerste band geproduceerd, en in april vond plaats de officiele opening van de autobandenfabriek te Dębica. Het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog stopte de productie, echter na 1945 werd de productie snel hervat. Jaren 60 werden gekenmerkt door dynamische ontwikkeling- er is een productiehal voor fietsbanden ontstaan en het concept van onderzoeks- en wetenschappelijke afdeling. In 1995 zijn meerdere aandelen van het Bedrijf gekocht door het Amerikaanse concern Goodyear, die handhaafde een proontwikkelingstrend en heeft het bedrijf ook technologisch voorzien. Het merk geniet het vertrouwen van de bestuurders, door de uitstekende combinatie van hoge kwaliteit van de produkten met een aantrekkelijke prijs.